mandag 15. november 2010

om svibler og pipp pipper

Jeg er av de som gleder meg over
svibler og amaryllis gjennom hele
adventa (-og gjerne litt før;)).
Noen vil jo helst at de på mirakuløst vis
skal slå ut i full blomst i det sekundet
sølvguttene trår til,
men jeg mener at man godt kan nyte
synet og ikke minst duften litt lenger! :)
Har kjøpt meg hvite og lilla,
og gleder meg til de slår ut.
Pynting og planting gikk fort,
ut av krukka og ned i en t-lysestake!
:)

Og så må jeg komme med en liten oppfordring
om ikke å glemme pipp pippene i
det kalde vinterværet vi har nå!
Leste en oppskrift på en blogg ,
om å lage sin egen fugelmat .
Tenkte jeg skulle forsøke meg på det,
bilder kommer om det blir vellykket ;)



Fortsatt litt sol her norde :)



Ha en fin vinterdag :)
-synnøve-


7 kommentarer:

  1. Svibler er så fint! I fjor var første året jeg virkelig fikk øynene opp for de, hadde en stabel i kjelleren som kom opp litt etter litt når de andre var avblomstret - veldig lurt :)

    Fuglene skal jeg huske på ja, må få hengt ut litt mat :)
    Ønsker deg en fin kveld
    Kjersti

    SvarSlett
  2. Hei
    Tusen takk for koselig holsen hos meg:) Veldg kjekt at "nye" bloggee som stikker innom meg ligger igjen spor:)for enkoselig blogg duhar,og svibler,asalier og amaryllis er et must her hos meg også i advent/jule tiden :)Et fotbal lage solgte fuglenek på døren, det kompå fredag,skal henge på et bånd å sette det på en kosteskafttinkte jeg:)
    Øsnker deg en fin uke,nyt dagene og mulighetene..
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder. Jeg elsker også amaryllis og kjøper inn så fort de kommer i butikkene. Det blir noen blomstringer før jul ja ;0) Svibler er også noe av det fineste jeg vet, men det prøver jeg å fortrenge fordi min kjære er allergisk. Kunne han ikke heller vært allergisk mot julestjerner.. he-he ;0) Ønsker deg en kjempefin tirsdag! Klem fra meg

    SvarSlett
  4. nydelig
    gleder meg til duften av svibler og gran i julehuset :)

    SvarSlett
  5. Jeg har nok vært av den typen som venter med juleblomster til julaften.... Men i år har jeg tenkt å begynne litt tidligere, ikke nødvendig å spare på "godsakene"... Må bare til en blomsterbutikk først...
    Klem Igi

    SvarSlett
  6. Åja, må ha meg en tur til blomsterhandleren vår jeg også. Nydelige svibler skal kjøpes inn, amaryllis er tradisjon at jeg får fra min mor til første helg i advent. Kan ikke for det, men jeg synest både svibler og amaryllis er utrolig dekorativ når de er "nye" med knopp. Ha en fortsatt flott kveld, og nyt siste rest av sol. Hilsen Lilli

    SvarSlett
  7. De er fine ja!! Men jeg synes nesten de er finest før de springer ut helt. Jeg lagde forresten egen fuglemat sist vinter. Det var ganske artig og jeg følte meg veldig omsorgsfull mot fuglene =) De spiste det og det så ut til å falle i smak også.

    SvarSlett